fredag 13. mars 2009

Min historie med Herbalife


Jeg startet med min Herbalife reise 3 november 2002, kun for å bevise for min nye kjæreste at dette ikke fungerer.
Jeg var 22 år, jobbet i barnehage, overvektig og utslitt. Den fantastiske lange veien til min jobb på 7 min spasertur orket jeg ikke, så jeg kjørte moped.
På jobben orket jeg ikke å leke så mye med ungene og det skammet jeg meg over.
Spisevanene mine var elendige, jeg pleide og HOPPE over frokosten og spiste hurtigmat og karbohydrat holdig mat resten av dagen for å holde sultfølelsen unna. Som resultat av dette veide jeg 80 kg og brukte str 46 da jeg fyllte 23 år. Jeg var missfornøyd med meg selv og var lei av mislykkede forsøk. Hvordan skulle jeg klare og endre situasjonen?

Kjæresten min Svein Erik brukte mange av Herbalife sine produkter og spesielt glad var han i te og shake. Han var alltid breddfull av energi, sunn og i fin form, noe som gjorde at jeg følte meg enda verre. Jeg hadde prøvd herbalife shake noen år tidligere, men likte ikke smaken, og prøvde heller ingen andre produkter.
En dag fant jeg bare Herbal instant urtedrikk med bringebærsmak, jeg smakte på den og kunne nesten ikke tro hvor herlig den smakte, så ble nyskjerrig på hvordan di andre produktene var, jeg bestemte meg for å gi det en ny sjanse. Svein Erik hjalp meg å finne produkter målrettet for mine mål. Jeg startet med den soybaserte proteindrikken med jordbærsmak, jeg elsket det! Plutselig innså jeg at løsningen på mine vektproblemer lå rett forran øynene på meg, og Svein Erik lovet å støtte meg, han ga meg faktisk alle produktene jeg trengte i bursdagsgave. Den 3 november startet jeg og målet var å kontrollere mye av vekten før jul.

Di neste 6 ukene fortsatte jeg å bruke mine produkter for vektkontroll og Svein Eriks støtte hjalp masse. To uker etter at jeg startet, kom jeg hjem fra jobb en dag og innså at jeg ikke ville ligge på sofaen. Jeg hadde fremdeles energi igjen!
En uke før jul ville jeg kjøpe en juleantrekk og fant en fantastisk kjole, og tok en i str 44, håpet jeg hadde gått inn litt, hadde ikke veid meg. men både 44 og 42 var for stort, jeg gikk fra butikken med mitt bredeste smil, jeg hadde kjøpt meg flott kjole i str 40!
Jeg kom hjem og løp på vekta, jeg hadde gått ned 11 kg.

Jeg bestemte meg for et nyttårsforsett. Jeg hadde ikke vært i nærheten av matchvekten min siden jeg var 16 år, men jeg visste jeg kunne klare det. I mars 2003 hadde jeg tapt 16 kg og brukte str 38, jeg følte meg fantastisk. Vennen mine sier at jeg er blitt den Therese di kjente på ungdomsskolen. Jeg føler meg trygg, glad og ser veldig lyst på fremtiden.
Og med rett mat i kroppen så fikset mye seg og jeg var mye friskere, og holdt meg på jobb etter det.

Min favorittshake da var jordbær i melk, bær og juice, eller joghurt. 2 shake om dagen, tabletter, te og masse vann.

hilsen Therese

2 kommentarer:

  1. Dette var interessang lesing, jeg venter min startpakke i posten nå, og gleder meg til å ta fatt på min reise inn i en ny, tynnere og ikke minst me ernergisk kropp.

    SvarSlett
  2. Hei
    håper det går bra med deg Hild. At du blir fornøyd og får den oppfølgingen for å få det resultatet du ønsker.

    SvarSlett